SAVE 10%

CLICK AICI

Termene și condiții generale

1. DATE DE CONTACT ALE COMPANIEI

Denumire: Abacus Electric, s.r.o.
Sediu: České Budějovice, Planá 2, Cod poștal 370 01
CUI: 45022828
Înregistrată: în registrul comerțului ținut la Tribunalul Regional din České Budějovice, secțiunea C, inserția 1228
Lista unităților: eshop.salente.ro, tel.: +40 373 808 008 , Email: serviciu@salente.ro
(în continuare „vânzător“)

2. DISPOZIȚII INIȚIALE

2.1 Aceste termene și condiții generale (în continuare „TCG“) guvernează drepturile și obligațiile vânzătorului și ale persoanelor fizice și juridice ce sunt clienți (în continuare doar „cumpărător“) care rezultă în legătură cu sau pe baza unui contract de cumpărare încheiat la distanță între vânzător și cumpărător (în continuare „contract de cumpărare“) cf. legii nr. 89/2012 Sb., din Codul civil, cu toate modificările sale ulterioare (în continuare „codul civil“).

2.2 Cumpărătorul este consumatorul sau antreprenorul. Un consumator este orice persoană care încheie un contract în afara sferei activității sale comerciale sau în afara sferei exercitării independente a profesiei sale (în continuare „consumator“). Un antreprenor este o persoană care desfășoară în mod independent o activitate lucrativă pe cont propriu și pe propria răspundere folosind o licență comercială sau un alt mod similar, cu intenția de a face acest lucru în mod sistematic pentru a obține un profit. (în continuare „antreprenor“).

2.3 Procedura de exercitare a răspunderii pentru defecte ale produselor și serviciilor este reglementată în Procedura de reclamații. Procedura de reclamație face parte integrantă din contractul de cumpărare.

2.4 Cumpărătorul, prin trimiterea unei comenzi, confirmă, că a luat la cunoștință TCG precum șiProcedura de reclamații.

3. COMUNICAREA ÎNAINTE DE ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI

3.1 Afișarea bunurilor pe site-ul magazinului vânzătorului (eshop.salente.ro) constituie o ofertă, iar vânzătorul nu este obligat să încheie un contract de cumpărare cu privire la aceste bunuri. Dispozițiile articolului 1732 alin. 2 din Codul civil nu se aplică.

3.2 O dată cu trimiterea unui formular de comandă completat,cumpărătorul acceptă oferta și se angajează să o respecte. Cumpărătorul selectează mărfurile și cantitatea de mărfuri prin plasarea mărfurilor în coș, apoi selectează metoda de plată și transport a mărfurilor și plasează comanda obligatorie vânzătorului. Înainte de plasarea comenzii finale, cumpărătorului i se permite să schimbe atât selecția bunurilor, cât și modul de plată, deci cumpărătorul poate schimba conținutul coșului său de cumpărături.

3.3 Vânzătorul va confirma imediat cumpărătorului primirea comenzii finale prin trimiterea unui e-mail de confirmare pe adresa de e-mail a cumpărătorului, evidențiată pe formularul de comandă.

3.4 Contractul de vânzare este considerat încheiat între cele două părți în momentul primirii confirmării comenzii finale (acceptare) de către vânzător pe adresa de e-mail a cumpărătorului.

3.5 În cazuri excepționale și numai din motive obiective, vânzătorul își rezervă dreptul de a solicita cumpărătorului confirmarea suplimentară a comenzii finale. În acest caz, contractul de cumpărare se încheie atunci când confirmarea suplimentară a comenzii finale este primită de către vânzător.

4. PREȚUL PRODUSULUI ȘI TERMENII DE PLATĂ

4.1 Prețurile bunurilor sunt afișate inclusiv și fără TVA, și inclusiv împreună cu toate taxele prevăzute de lege. Bunurile vor fi livrate la prețul indicat în lista curentă de prețuri a vânzătorului, valabilă pentru ziua în care se realizează comanda. Costul livrării mărfurilor variază în funcție de metoda aleasă, de furnizorul de servicii de transport și de metoda de plată.

4.2 Prețul bunurilor și orice costuri asociate cu livrarea bunurilor în temeiul contractului de cumpărare, pot fi plătite de cumpărător vânzătorului în următoarele moduri:

  • plata la livrare (numerar sau cu cardul la șofer sau la punctul de ridicare a coletului)
  • fără numerar prin intermediul serviciului GoPay:
    • Cu ajutorul cardul de credit
    • Cu ajutorul transferului bancar online între bănci
    • Cu ajutorul aplicației GoPay
    • Cu ajutorul Google Pay
    • Cu ajutorul Apple Pay (momentan disponibil numai pentru utilizatorii browser-ului Safari)
  • transfer bancar direct în contul vânzătorului:

 

pentru plăți în moneda lei:
Deținător cont (Beneficary): Abacus Electric, s.r.o.
Adresa (Adress of Beneficary): Planá nr. 2, 370 01 Planá, Czech Republic
Bancă (Bank name): Banca comercială, a.s.
Adresa (Bank address): Na Příkopě 33, 114 07 Praha 1
Număr cont (Account no): 123-3080260227/0100
SWIFT: KOMBCZPPXXX
IBAN: CZ4601000001233080260227

5. TERMENI DE LIVRARE

5.1 Vânzătorul se angajează să livreze cumpărătorului bunurile convenite pe baza contractului de cumpărare și să transfere proprietatea acestora către cumpărător, iar cumpărătorul se obligă să preia bunurile convenite de la vânzător și să plătească prețul de cumpărare.

5.2 Cumpărătorul dobândește dreptul de proprietate asupra bunurilor în momentul plății integrale a prețului de achiziție.

5.3 Vânzătorul are dreptul de a solicita plata integrală a prețului de achiziție înainte de a trimite bunurile cumpărătorului.

5.4 Dacă vânzătorul trebuie să trimită bunurile, le predă cumpărătorului (consumatorului) imediat ce le primește de la transportator. Este predat cumpărătorului (antreprenorului), permițând în același timp acestuia să își exercite drepturile din contractul de transport asupra curierului.

5.5 Transportul mărfurilor prin GLS, serviciul de transport PPL este posibil în toată Cehia, în străinătate este posibilă doar utilizarea serviciului GLS. Prețul pentru transport variază în funcție de timpul și metoda de comandă și de valoarea totală a mărfurilor comandate.

5.6 Livrarea mărfurilor prin serviciul de transport este taxată cu o sumă care variază în funcție de țara de livrare.

5.7 Cumpărătorul este obligat să inspecteze bunurile livrate de vânzător cât mai curând posibil după primirea acestora, iar în cazul expedierii bunurilor, imediat după primirea de la transportator. În cazul în care cumpărătorul preia mărfurile de la transportator, acesta este obligat să inspecteze integritatea ambalajului și a sigiliilor și să procedeze în conformitate cu condițiile comerciale valabile ale transportatorului.

5.8 În cazul în care, din cauza cumpărătorului, este necesară livrarea produselor în mod repetat sau într-un alt mod decât cel menționat în comandă, cumpărătorul este obligat să plătească costurile asociate livrării repetate a produselor, respectiv costurile asociate cu o altă metodă de livrare.

6. RETRAGEREA DIN CONTRACT DE CĂTRE CONSUMATOR

6.1 În cazul în care cumpărătorul este consumator, are dreptul să se retragă din contractul de cumpărare încheiat la distanță (cu excepția cazului în care se specifică altfel mai jos), fără a oferi un motiv în termen de paisprezece (14) zile, care începe de la data primirii bunurilor.

6.2 Consumatorul este îndreptățit să se retragă din contract în orice moment înainte de livrarea bunurilor.

6.3 Retragerea din contract va fi trimisă de consumator, în termenul precizat mai sus, la adresa de e-maileshop@salente.cz

6.4 Prin retragerea din contractul de cumpărare, contractul de cumpărare este complet anulat. Produsele trebuie returnate vânzătorului în termen de paisprezece (14) zile de la retragerea din contract.

6.5 În cazul în care consumatorul se retrage din contractul de cumpărare, suportă costurile asociate returnării bunurilor către vânzător, chiar dacă bunurile nu pot fi returnate prin poștă obișnuită din cauza naturii lor.

6.6 În cazul în care consumatorul se retrage din contractul de cumpărare, vânzătorul va returna fondurile primite în termen de paisprezece (14) zile de la primirea bunurilor returnate, în același mod în care vânzătorul le-a primit de la consumator sau într-un alt mod, stabilit cu acordul părților . Consumatorul trebuie să ofere vânzătorului toată cooperarea necesară în scopul returnării fondurilor.

6.7 Dacă vânzătorul oferă mai multe opțiuni pentru o anumită metodă de livrare a bunurilor, este obligat să despăgubească consumatorul cu prețul celei mai ieftine dintre acestea. Vânzătorul are, de asemenea, dreptul de a returna dreptul oferit de consumator la returnarea bunurilor către consumator, sau într-un alt mod, dacă consumatorul este de acord și nu suportă costuri suplimentare.

6.8 În cazul în care consumatorul se retrage din contractul de cumpărare, vânzătorul nu este obligat să restituie banii primiți consumatorului înainte ca acesta să returneze bunurile sau să demonstreze că a trimis bunurile vânzătorului.

6.9 Cumpărătorul este, de asemenea, răspunzător față de vânzător pentru reducerea valorii mărfurilor, care a apărut ca urmare a manipulării acestor mărfuri diferit de ceea ce este necesar pentru a le manipula în ceea ce privește natura și proprietățile lor.

6.10 Vânzătorul are dreptul să aplice unilateral dreptul la despăgubire pentru daunele produse bunurilor împotriva dreptului cumpărătorului la rambursarea prețului de achiziție.

6.11 Până când bunurile sunt preluate de cumpărător, vânzătorul are dreptul să se retragă din contractul de cumpărare în orice moment. Într-un astfel de caz, vânzătorul va returna cumpărătorului prețul de cumpărare fără întârziere nejustificată, prin transfer în contul desemnat de cumpărător.

6.12 În cazul întârzierii cu plata prețului de achiziție din partea antreprenorului, vânzătorul are dreptul la dobânzi pentru restanțe în valoare de 0,08% din prețul de achiziție pentru fiecare zi de întârziere. Începând cu a cincisprezecea zi de întârziere a antreprenorului, vânzătorul are, de asemenea, dreptul la plata unei penalități contractuale de 0,1% din prețul de achiziție pentru fiecare zi de întârziere.

6.13 Dacă un cadou este oferit cumpărătorului împreună cu bunurile, contractul pentru cadou între vânzător și cumpărător se încheie cu condiția că, dacă cumpărătorul se retrage din contractul de cumpărare, contractul pentru cadou încetează să mai fie valabil și cumpărătorul este obligat să returneze cadoul dat împreună cu produsele pentru care se retrage din contractul de cumpărare.

7. DREPTURI DIN PERFORMANȚA DEFECTUOASĂ

7.1 Produsele primite trebuie:

(i) să aibă proprietățile stabilite, schimbate sau obișnuite;
(ii) să fie livrate în cantitatea solicitată;
(iii) să respecte cerințele legale impuse acestor tipuri de bunuri;
(iv) să corespundă calității, proiectului cu eșantionul sau modelul contractat, dacă această calitate sau design a fost determinat în funcție de eșantionul sau modelul contractat.

7.2 În cazul în care mărfurile preluate nu îndeplinesc cerințele de mai sus, dacă nu sunt adecvate scopului declarat de vânzător pentru utilizarea lor sau pentru care sunt utilizate în mod obișnuit mărfuri de acest tip, destinatarul se poate retrage din contract în acord cu vânzătorul.

7.3 Dreptul cumpărătorului din performanța defectuoasă este desemnat de acel defect, pe care o au mărfurile atunci când riscul de deteriorare trece la cumpărător, chiar dacă defectul apare mai târziu. Riscul de daună trece asupra cumpărătorului prin preluarea articolului. Același efect se întâmplă și dacă cumpărătorul nu preia produsul, chiar dacă vânzătorul i-a permis să se ocupe de el.

7.4 Vânzătorul este responsabil pentru defectele apărute după primirea mărfii în perioada de garanție de 24 de luni sau pe durata de valabilitate menționată în reclama, pe ambalajul mărfii sau în instrucțiunile atașate. În cazul în care defectul devine evident în termen de șase luni de la primire, bunurile se consideră a fi defecte la momentul primirii.

7.5 Perioada de garanție se prelungește cu perioada de timp în care produsul a fost reclamat. Dreptul de răspundere pentru performanța defectuoasă a bunurilor va dispărea după expirarea perioadei de garanție, dacă nu a fost aplicat în această perioadă.

7.6 În această perioadă, cumpărătorul poate depune o reclamație și, la alegerea sa, poate solicita despăgubirea defectului ce înseamnă o încălcare semnificativă a contractului: consultați procedura de reclamație.

7.7 Semnificativ este faptul că un astfel de defect reprezintă o încălcare a contractului, despre care partea care încalcă contractul știa sau ar fi trebuit să știe la momentul încheierii contractului de cumpărare că cealaltă parte nu ar fi încheiat un astfel de contract dacă ar fi prevăzut o astfel de încălcare.

7.8 Cumpărătorul va informa vânzătorul cu privire la dreptul menționat la punctul 7.6 din TCG ales la notificarea defectului sau fără întârziere nejustificată după notificarea defectului. Cumpărătorul nu poate schimba alegerea făcută fără acordul vânzătorului; acest lucru nu se aplică în cazul în care cumpărătorul a solicitat repararea unui defect care se dovedește a fi ireparabil. În cazul în care cumpărătorul nu își alege dreptul în timp, el are drepturi conform articolului 2107 din Codul civil.

7.9 În cazul în care vânzătorul nu elimină defectele într-un termen rezonabil sau notifică cumpărătorului că nu va elimina defectele, cumpărătorul poate solicita o reducere rezonabilă din prețul de achiziție în loc să elimine defectul sau se poate retrage din contractul de cumpărare. Dacă cumpărătorul nu optează în timp util pentru dreptul său, acesta are dreptul ca în cazul unei încălcări minore a contractului de cumpărare.

7.10 În cazul unui defect care înseamnă o încălcare minoră a contractului (indiferent dacă defectul este remediabil sau iremediabil), cumpărătorul este îndreptățit să elimine defectul sau să primească o reducere rezonabilă a prețului de achiziție. În cazul în care vânzătorul nu elimină defectul la timp sau refuză eliminarea defectului, cumpărătorul poate solicita o reducere la prețul de cumpărare sau se poate retrage din contractul de cumpărare. Cumpărătorul nu poate schimba alegerea fără acordul vânzătorului.

7.11 Vânzătorul nu este responsabil pentru defectele cauzate de uzura normală sau nerespectarea instrucțiunilor de utilizare.

7.12 Vânzătorul nu este obligat să respecte cererea cumpărătorului dacă dovedește că cumpărătorul știa despre defectul mărfii înainte de a prelua sau a provocat-o el însuși.

7.13 Drepturile ce decurg din performanța defectuoasă sunt exercitate de cumpărător în conformitate cu procedura de reclamație, disponibilă pe pagina web eshop.salente.cz.

8. DISPOZIȚII FINALE

8.1 Pot fi livrate cumpărătorului la adresa de e-mail specificată în contul său de utilizator sau specificată pe formularul de comandă.

8.2 Părțile contractante sunt de acord că acceptarea unei oferte modificată sau care se abate de la oferta inițială nu constituie o acceptare a ofertei.

8.3 Cumpărătorul își asumă prin prezenta riscul unei schimbări de circumstanțe în sensul articolului 1765 alineatul 2 din Codul civil.

8.4 Protecția datelor cu caracter personal a cumpărătorului, persoană fizică, este asigurată în conformitate cu Legea nr. 101/2000, privind protecția datelor cu caracter personal, cu toate modificările sale ulterioare.

8.5 Cumpărătorul este de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal de către vânzător, în scopul exercitării drepturilor și obligațiilor contractului de cumpărare și în scopul menținerii unui cont de utilizator.

8.6 Cumpărătorul declară că datele cu caracter personal furnizate sunt corecte și că a fost informat că aceasta este o furnizare voluntară de date cu caracter personal. Cumpărătorul este, de asemenea, responsabil pentru asigurarea faptului că datele de contact furnizate sunt corecte și actuale.

8.7 Cumpărătorul este îndreptățit să anuleze trimiterea de mesaje comerciale către adresa sa de e-mail, în orice moment, prin dezabonarea de la primirea acestora, fără nici un cost suplimentar.

8.8 Cumpărătorul este de acord că vânzătorul utilizează rețele de comunicații electronice pentru a stoca date sau pentru a obține acces la datele stocate în echipamentul terminal al cumpărătorului și le prelucrează pentru a furniza informații relevante. Cumpărătorul are dreptul să refuze prelucrarea în acest fel a datelor.

8.9 Vânzătorul nu este obligat de niciun cod de conduită în raport cu cumpărătorul în sensul prevederilor § 1826 alin. 1 lit. e) din Codul civil.

8.10 Cumpărătorul are dreptul de a depune o reclamație la autoritatea de supraveghere, în acest caz, Autoritatea cehă pentru inspecția comerțului, autoritatea competentă pentru acordarea comerțului, în legătură cu protecția datelor cu caracter personal, și Oficiul pentru protecția datelor cu caracter personal.

8.11 O parte integrantă a TCG este Procedura de reclamații, disponibilă pe eshop.salente.ro.

8.12 Aceste TCG sunt valabile începând cu 1.1.2020.