Procedura de reclamații

Procedura de reclamații

  1. DISPOZIȚII GENERALE

1.1 Prezenta procedură de reclamații, împreună cu Termenii și condițiile de achiziție prin intermediul magazinului electronic  alAbacus Electric, s.r.o., ID nr: 45022828, cu sediul social în Planá 2, cod poștal 370 01, înregistrată în Registrul Comerțului ținut la Tribunalul Regional din České Budějovice, Secțiunea C, Insert 1228 (denumită în continuare "Vânzătorul") se aplică bunurilor achiziționate de la Vânzător de către Cumpărător (denumit în continuare "Cumpărătorul") în baza contractului de vânzare-cumpărare încheiat între Vânzător și Cumpărător prin intermediul e-shop-ului (denumit în continuare "Contractul de vânzare-cumpărare") și face parte integrantă din Contractul de vânzare-cumpărare.

1.2. Cumpărătorul este un consumator sau o întreprindere.

  • Unconsumator este orice persoană care încheie un contract în afara sferei de activitate comercială sau în afara sferei de exercitare independentă a profesiei sale ("consumator").
  • Un întreprinzător este o persoană care desfășoară în mod independent o activitate lucrativă pe cont propriu și pe propria răspundere, în cadrul unui comerț sau într-un mod similar, cu intenția de a face acest lucru în mod regulat în scopul obținerii unui profit (denumită în continuare "întreprinzător").
  1. POLITICA DE RECLAMAȚII

2.1 Fiecare articol cumpărat de la Vânzător este însoțit de o Factură, un Certificat de livrare și un Certificat de garanție. Sunteți de acord cu termenii și condițiile de garanție enumerate în cartea de livrare și garanție rep. enumerate pe site-ul web al produsului la adresa www.abacus.cz, eshop.salente.ro și eshop.evolveo.ro (denumit în continuare e-shop) este confirmată de către cumpărător prin confirmarea comenzii electronice. Confirmarea comenzii electronice se face prin apăsarea butonului care finalizează comanda. În cazul schimbului de bunuri, cumpărătorul va primi un nou Card de livrare și garanție, care va include noul număr de serie al produsului, dacă numărul de serie este înregistrat pentru bunuri. Eventualele solicitări ulterioare se vor face pe baza noului număr de serie atribuit.

2.2 Durata garanției în luni este indicată pe fișa de bunuri din e-shop și pe Cardul de livrare și garanție, Dacă achiziția este un articol folosit, vânzătorul nu răspunde pentru defectele corespunzătoare nivelului de utilizare sau de uzură pe care articolul îl avea în momentul preluării de către cumpărător, iar drepturile de răspundere pentru defectele articolului expiră dacă nu sunt exercitate în termen de 12 luni de la data acceptării articolului de către cumpărător. Garanția pentru consumabile se încheie odată cu prima utilizare a acestui produs. Software-ul vândut este garantat de către producător și acoperă capacitatea de citire a suportului. Perioada de garanție se prelungește cu perioada de timp în care bunurile au fost revendicate.

2.3 Dacă Cumpărătorul descoperă orice diferență între Cardul de livrare și garanție și bunurile livrate efectiv (în ceea ce privește tipul, cantitatea sau starea), nu a primit un Card de livrare completat corect odată cu transportul sau a primit bunuri deteriorate sau incomplete, Cumpărătorul va reclama imediat acest defect de la Vânzător.

2.4. Cumpărătorul poate depune o reclamație în perioada de garanție fără întârzieri nejustificate după ce a fost descoperit defectul. Vânzătorul nu este răspunzător pentru creșterea întinderii daunelor în cazul în care cumpărătorulutilizează bunurile deși cunoaște defectul. Cumpărătorul trebuie să identifice cu exactitate defectul și să informeze vânzătorul cu privire la dreptul ales al vânzătorului de a-și asuma răspunderea pentru defecte atunci când notifică defectul sau fără întârzieri nejustificate după notificarea acestuia. Informațiile privind drepturile cumpărătorului în cazul unei prestații defectuoase sunt prezentate în Termenii și condițiile generale ale vânzătorului.

2.5 Cumpărătorul trebuie să livreze personal sau să trimită bunurile revendicate, ambalate suficient de bine pentru a nu fi deteriorate, la următoarea adresă:

Abacus Electric, s.r.o.
Departamentul de reclamații
37001 Planá 2

Czech Republic

 

Bunurile sunt însoțite de un formular de reclamație completat.

Cumpărătorul îndepărtează cartelele SIM și cardurile de memorie înainte de a trimite cererea. Cardurile de memorie sunt trimise împreună cu cererea de despăgubire numai dacă bateria se descarcă rapid sau dacă telefonul mobil se oprește.


2.6. La primirea bunurilor revendicate, angajatul Vânzătorului evaluează exactitatea datelor completate și inspectează bunurile. În cazul în care condițiile reclamației nu sunt îndeplinite, cumpărătorul va conveni cu cumpărătorul cu privire la următoarea cale de acțiune. Vânzătorul transmite cumpărătorului o confirmare scrisă cu privire la data la care cumpărătorul a făcut reclamația, la conținutul acesteia și la metoda de tratare a reclamației solicitată de cumpărător. În plus, o confirmare a datei și a metodei de tratare a reclamației, inclusiv confirmarea reparației și a duratei reparației, sau o justificare scrisă a respingerii reclamației.

2.7 Vânzătorul va soluționa cererea de despăgubire a Cumpărătorului fără întârzieri nejustificate, în termen de cel mult 30 de zile de la data cererii de despăgubire, cu excepția cazului în care se convine o perioadă mai lungă. Termenul de soluționare a creanțelor se suspendă în cazul în care vânzătorul nu a primit toate documentele necesare pentru soluționarea creanței, cum ar fi părți din bunuri, alte documente etc.

2.8 Creanțele soluționate sunt trimise înapoi cumpărătorului pe cheltuiala vânzătorului la adresa furnizată de cumpărător.

2.9 Cumpărătorul își asumă riscul respingerii cererii de despăgubire:

  • Ruperea sigiliilor și etichetelor de protecție, dacă există, de pe produs (cu excepția cazului în care ruptura are loc în timpul utilizării normale).
  • deteriorarea sau îndepărtarea marcajului propriu al vânzătorului, dacă acesta este prezent pe produs (componente de calculatoare personale etc.).

2.10 Vânzătorul nu este răspunzător pentru defecte în următoarele cazuri:

  • în cazul în care există un defect al articolului în momentul acceptării acestuia și se convine o reducere a prețului de achiziție pentru un astfel de defect,
  • în cazul în care bunurile sunt folosite, iar defectul corespunde nivelului de utilizare sau de uzură pe care bunurile îl aveau în momentul în care au fost preluate de către cumpărător,
  • defectul a fost cauzat de uzura cauzată de utilizarea normală sau de natura articolului (de exemplu, expirarea duratei de viață utilă),
  • defectul este cauzat de către cumpărător și a fost cauzat de o utilizare necorespunzătoare, depozitare, întreținere necorespunzătoare, manipulare sau deteriorare mecanică,
  • defectul a fost cauzat de un eveniment extern, independent de voința vânzătorului (de exemplu, daune provocate de un virus informatic, de elementele naturii sau de forță majoră etc.).
  1. ALTE DISPOZIȚII

3.1 Cumpărătorul care este o întreprindere trebuie să completeze formularul RMA de pe site-ul web al vânzătorului înainte de a trimite o reclamație. În cazul în care acesta își exercită drepturile sale în legătură cu prestația defectuoasă sub forma înlăturării defectului prin reparație și dacă o altă persoană este desemnată să efectueze reparația, acesta își exercită întotdeauna acest drept împreună cu această persoană.

3.2. În cazul livrării repetate a unor documente de însoțire incomplete, necesare pentru reclamație (bon de livrare, lista bunurilor expediate etc.), vânzătorul are dreptul de a percepe cumpărătorului, care este întreprinzător, o taxă de 500 CZK pentru urmărirea acestor documente). În cazul unei reclamații nejustificate sau nerecunoscute, vânzătorul își rezervă dreptul de a percepe o penalitate de până la 500,- CZK și costuri de transport.

3.3. Cumpărătorul, care este întreprinzător, este de acord să compenseze creanța sa de proprietate care rezultă din răspunderea vânzătorului pentru defectele bunurilor cu obligația sa față de vânzător, care are o întârziere mai mare de o lună.

  1. DISPOZIȚII FINALE

4.1 Cumpărătorul poate contacta Vânzătorul prin e-mail trimis la adresa rma.plana@abacus.cz

4.2. Prezenta procedură de plângere intră în vigoare la 6 ianuarie 2023.